Viikko meni niin, että hujahti. Mun ja Juhan kahdenkeskeinen päivä meinas kyllä kaatua siihen, kun Otto vierasti aivan valtavasti mun äitiä. Se vaan itki koko ajan, kunnes ensimmäisten päiväunien jälkeen se oli aivan kuin hoksannut, et ei tässä nyt mitään kamalaa olekaan ja me saatettiin jättää se hyvillä mielin mummin ja papan hoitoon.

Me käytiin ensin syömässä seinäjoella fransmannissa. Tällasille taviksille sekin oli aika hohdokasta. Ja juhlan kunniaks me ei juuri katseltu hintoja, eli syötiin mitä mieli teki . Uusien makutottumusten jälkeen me ajettiin takas kotiin, annoin vähän maitoa Otolle ja lähdettiin vuokratulle mökille. Oli se vaan outoa jättää omat lapset ja koira toisten hoitoon ja itku ihan tuli kun Juha yhdessä vaiheessa iltaa näytti kännykällään otetun videopätkän Otosta. Ikävä oli Yöllä rintoja alkoi pakottamaan uhkaavasti ja seuraavana päivänä soittelin jo kiireen vilkkaa, että milloin mun vanhemmat pääsee tuomaan meidän lapsukaisetkin sinne mökille. Vaikka tuon lukemisen jälkeen ei ehkä siltä vaikuttanutkaan, että mulla ja Juhalla olis ollu hauskaa niin oli meillä silti Me saunottiin, käytiin soutelemassa, ongittiin, paistettiin nuotiolla maissia ja otettiin alkomahooliakin pitkästä aikaa.

Kyllä meidän tenavat tykkäs siitä mökistä ja ajateltiin, että vuokrataan se ehkä ensi kesänäkin. Samu olis heti halunnu nukkumaan sinne parvelle. Me lämmitettiin keskellä päivää sauna ja Samu kävi papan kanssa soutelemassa. Meidän Bella ui ja polskutteli siellä rannassa ja leikki kuin viimeistä päivää Taran (mun vanhempien koira) kanssa. Illan tullen me jätettiin mummi ja pappa sinne mökille kahdestaan vielä yhdeks yöks. Nekin sai nauttia vähän mökin rauhasta...Seuraavan päivän aamuna niiden pitikin lähteä ajamaan takaisin Viitasaarelle.

Vielä seuraavana päivänäkin me oltiin puhki, mutta tyytyväisiä. On kotikin vaan hyvä paikka olla...

Loppuviikko meni kotona aherrellessa. Suurin hankinta ja mielenkiinnon kohde oli uusi kompostori. Oon haaveillu siitä jo pitkään ja nyt sen sain...Meillä tulee kuitenkin aika paljon kaikenlaista sinne sopivaa laitettavaa ja sitten siitä saa toivon mukaan vielä multaakin...Trimmeriä olis kanssa houkuttanu hankkia, mutta ajateltiin kuitenkin malttaa ensi kevääseen, kun niitä tulee taas lisää ja mahdollisesti halvemmalla...

Eilen mulla oli synttärit, mutta harmikseni koko päivä meni kuin jonkinlaisessa horroksessa. Mä en olis jaksanu oikein mitään, väsytti vaan...Juha ja Samu oli hankkinu mulle hienon kortin, muumimukin ja pienen karkkirasian. Ihana lahja, mutta mä olin niin puhki, et mun oli vaan päästävä pienille päiväunille.

Illalla kävin tokotreeneissä Bellan kanssa, mutta sekin meni jotenkin penkin alle. Kävelin sinne, kun ajattelin että se olis purkanu Bellan energiaa, mutta keli taisi olla liian kuuma kävelemiseen ja Bella väsähti jo ennen kuin me päästiin sinne ja sitten sillä ei tahtonu riittää mielenkiinto. Se olis vaan köllötelly ja tuijotellu muiden koirien puuhia. Ja sitten se vielä kaatoi mut yhdesti, kun me oltiin rivissä ja kuunneltiin vetäjän neuvoja. Se päätti yhtäkkiä urahtaa vierustoverille ja sen hihna vetäs multa jalat alta. Ei siinä käyny onneks sen pahemmin, kun Bella hoksas heti että mä kaaduin ja tuli katsomaan kuinka mä voin sen sijaan, että olis jatkanu toiselle koiralle uhittelua. Mulle tuli vain pieni mustelma takapuoleen ja kyynärpäähän pieni haava. Ehkä Bellan käyttäytymiseen vaikutti mun voimattomuus... Jospa tänään olis parempi päivä